torstai 7. elokuuta 2014

Vähän energisempi olo

Eilen olin kovin kevyellä linjalla syömisissä, mutta empä minä koneen naputtelua kummempaa tehnytkään.

Söin kalakeiton lounaaksi ja päivälliseksi söinkin vain kasviskeiton. Keittoihin toki lisäksi riisikakkua maksamakkaralla. Aamupala on vakio eli jukurttia, mustikkapellavarouhetta sekä pieni lusikallinen sokeritonta hilloa. Välipaloiksi söin jokusen omenan ja illalla viimeiseksi sitten suklaapäällysteisen riisikakun.

En mä yleensä näin askeettisesti syö, sillä kaksi keittoa päivässä on vähän liikaa keittoja. Mulla oli pari sisäistä taistelua itseni kanssa ja olen samperin tyytyväinen, että pysyin tiukkana. Mun aiempi laihdutushan ei ole ollut mitään hirvittävää taistelua itsensä kanssa, vaan homma on hoitunut melko helposti. Luulen, että tämä hellepöhötys on vienyt mut vähän alamaihin ja siksi olen tehnyt niitä huonoja valintoja, joihin en tuossa aiemmin sortunut.  Mutta terveellistä havaita, kuinka helposti se väärä suunta tulee.

Eilen vaaka näytti sen järkyttävät 93,3, mutta nyt oli lukema laskenut jo 92,3 eli kilon verran paino laski eilisestä. No, eipä tuo mua tietenkään tyydytä, mutta suunta on kuitenkin oikea. Ei sen puoleen, mun elämässä on aina ollut tavallista suuret painonvaihtelut vuorokaudenkin sisällä. Se, että sauna illalla nostaa mun painon kaksi kiloa seuraavaksi aamuksi ei ole mitään  höpötystä vaan ihan vakiokuvio mulle.

Tänään teen salaatin (fetaa ja aika rasvaista) ja illemmalle on tarkoitus on tehdä kaalikeittoa. Rakastan kaaliruokia, mutta useamminkin niitä voisi tehdä. Jauhelihaa mukaan, että tulee proteiiniakin tarpeeksi. Normaali tavoitteeni on syödä lounaaksi keitto tai salaatti ja sitten päivälliseksi ns. tavallista ruokaa. Toki mulle se lihan/kalan lisäksi on salaattia tai jotenkin muuten käsiteltyjä kasviksia. Ei kovin usein riisiä tai perunaa. Kesällä on tullut vähän liian usein nimittäin noita nautittua. Siitä seurasi jonkinlainen hiilarikoukku. Oli paljon useammin nälkä, vaikka oli syönyt ihan riittävästi.

On muuten helteestä huolimatta paljon energisempi olokin. Ehkä se eilinen kevyempi syöminen sai tämän aikaan.

Mukavaa päivää!

Sarah


Ei kommentteja: