perjantai 22. elokuuta 2014

Painoindeksi ja muut mitat?

Aika mielenkiintoinen asia tuo painoindeksi.

Karon blogista Anonyymi vinkkasi uudesta painoindeksistä Ylen jo vähän vanhemmassa jutussa. Olen minä tuosta aikoinaan lukenut, mutta asia jäi jotenkin unhoon silloin.

Ns. normaali painoindeksi minulla on juuri nyt 29. Minulla on 13,9 kiloa normaalipainon rajaan.

Tuon toisen laskurin mukaan minulla on normaaliin painoon vain 12,5 kiloa.

Olen myös miettinyt, että aika hassu asia tuo vyötärön mittaaminen. Kun googletin löysin tällaisen ohjeen. Siis tuon perusteella mun pitää välittömästi hakeutua ammattilaisen hoitoon painoa pudottamaan. Kun katson tätä pömppöni muotoa, niin onhan tuossa just vatsan yllä selkeä makkara. Sen yläpuolella on sitten kyllä suhteessa hyvin kapea osa ja vartalon malli siis näyttää tiimalasilta äärikuvana katsottuna. Vatsaan mulla läskit tulee viimeisenä.

Mitta, johon pitäisi naisen päästä on alle 80 cm. Joo... kaukana ollaan. En vaan tajua, että miten mua napaan saakka oleva nainen saa olla saman mittainen vyötäröltään. Kyllä yleensä esim. kengännumero on isolla ihmisellä on suurempi kuin pienellä ihmisellä, niin miksi ei myös vyötärö voisi olla suurempi?

Rasvaprosenttia en ole koskaan mittauttanut.

No, olenhan minä tietty ylipainoinen kaikkien mittareiden mukaan, sitä en kiellä. Ihmettelen vaan.

2 kommenttia:

Kilokiukuttelija kirjoitti...

Olen päättänyt olal välittämättä tuosta vatsanympäryksen mittaamisesta.
Koska mulla ekana tulee kaikki tuohon pömppöön - kunnon omenaläski täällä hei!
Kapeimmillanikin kun olin, oli silti vatsan ympärys jotain 80+.. eli vaikka olisin kuinka kapoinen ja terve, tuo pömppö on ja öllöttää tuossa keskellä...

Unknown kirjoitti...

Mulla on ollut vyötärö 65 cm... Eli kaukana ollaan enkä mä ikinä tuohon tähtää.