maanantai 10. elokuuta 2015

Keinotekoinen makeutus

Olen kiukkuinen painoasioissa. Kiukkuinen kuin ampiainen. Muuten elämä on ihan ok ja sitä edellisessä postauksessa kaivattua seksiäkin sain. Normaalisti ei tässä asiassa ole mitään ongelmaa nykyään, mutta tuo tilanne oli nyt mikä oli. Ilman seksiä kiipeilen seinille.

Heti kun tulee kuuma, mä turpoan. En hikoile. Tässä sitä itsesäälissä piehtaroin ja pähkäilen millä hitolla saan suunnan oikeaksi. Aamun lukema 98 kiloa. Siis ihan käsittämätöntä. Mä olen MERKITTÄVÄSTI LIHAVA bmi-laskurin mukaan, vaikka välillä olin reippaasti lievästi lihavan puolella.

Yritän nyt uskoa kuitenkin kivempaan tulevaisuuteen painoasiassakin. Päätin kuitenkin, etten lopeta liikuntaa. Selkeästi tämä painonnousu on liittynyt aikaan, jolloin liikun enemmän.

Yksi pohdittava asia on keinomakeutus. Käytän juomien kanssa hermesetasta (en kuitenkaan aspartaamia). Olen käyttänyt tosi pitkään. Sotkeeko se jotenkin mun systeemit, kuten jotkut väittävät? Tätä pitää tutkia vähän lisää.

Olisiko oikea sokeri sittenkin parempi? Ilman makeutusta tuntuu vähän vaikealta juoda teetä yms.

Ehkä mä yritän vähentää tätä haluani makeuttaa.

Vähemmän makeaa elämää toivottelee

Sarah

3 kommenttia:

Kilokiukuttelija kirjoitti...

Itse olen vetänyt Pepsi Maxia kohta 15 v putkeen eli suonet ja kanavat lienee täynnä aspartaamia.. mutta hengissä ollaan eikä sillä ole merkitystä ollut painoon.
Hermesetaksesta en osaa sanoa enempää, mutta kaveri, joka laihdutti, käyttää sitä kaikkeen makeutuksena, ei ainakaan huomannut, että se olisi olltu ongelma - eli paino putosi ihan hyvin.
Mutta turpoaminen voi hyvinkin olla kelistä kiinni. Ja veden juonti, sitä lienee hyvä tehdä koko ajan. Ehkä kun syksy saa niin turpoaminenkin katoaa?
Ja hyvä, että pidät liikunnasta kiinni, se ei TAATUSTI lihota :)

Anonyymi kirjoitti...

Ootko lisänny koskaan sitruunaa veden sekaan. Mä puristan päivittäin sitruunan vesikannun sekaan, ja se irrottaa minulla nesteitä paljon paremmin, kuin pelkkä veden juonti. Ja maistuukin tosi hyvälle. :)

Unknown kirjoitti...

Pitää tuota sitruunaakin harkita.

Jotenkin mun kroppa aina ylireagoi kaikkeen. Tuntuu, että kun on kuuma/urheilen tms., niin neste vaan kerääntyy eli kroppa tajuaa, että nyt pitäisi hikoilla, mutta ei poista nestettä. Pelkää, että kuivun liikaa.