keskiviikko 26. elokuuta 2015

Hikipisaroita!!!!!

Noin vuosi sitten aloin liikkua reippaasti. Sohvaperunasta lähes jokapäiväiseksi urheiluhulluksi siirtyminen sujui yllättävän kätevästi. Niin minä luulin.

Sitten talvella iski sairastelu ja lääkärin mukaan liikunnalla saattoi olla asian kanssa tekemistä. Sairastelusta toipuminen näin vanhalla tuntui kestävän ikuisuuden. Keväällä aloin liikkua jo vähän enemmän, mutta kroppa paukkasi hieman sekaisin. Painoa tuli uskomattoman pienessä ajassa 10 kiloa lisää.  Pähkäilin aika lailla, että mitä ihmettä teen. En kuitenkaan nivelieni takia tahtonut liikunnasta  luopua. Minun on saatava voimakkaammat lihakset, jotta niveleni kestävät normaalin elon.

Kesäkuun lopulla aloin uuden "liikuntaputken" (joka toivottavasti ei pääty kymmeniin vuosiin). Aloitin varovaisesti. Tällä hetkellä liikun minimissään 3 kertaa viikossa, mutta käytännössä vähintään neljä kertaa viikossa. Harjoituksen rasittavuutta olen hitaasti lisännyt. Yritän kuitenkin aina kuunnellaa itseäni, etten rasitu liikaa.

Tänään poljin tunnin kuntofillaria eikä kovin pahalta tunnu. Yksi mielenkiintoinen ilmiö kuitenkin oli. Löysähkössä paidassani havaitsin hikipisaroita!!!! Kuulostaa varmasti muista ihan tavalliselta, mutta mulle tuo on ihan outoa. Minä en hikoile edes saunassa. Olen jotenkin tosi onnellinen noista hikipisaroista.

Nyt yritän juoda riittävästi, ettei nyt normaaliin tapaan kroppa järkyty menetetystä hiestä ja pukkaa vuosisadan turvotusta. Hauska katsoa aamulla mitä vaaka näyttää. Kuinka paljon sitä turvotusta on. Tänään paino oli 97,2 kiloa.

Miten teillä armaat kanssakulkijat hikeä pukkaa? Paljon, kohtuudella vai vähemmän? Onko muita hikoilemattomia kuin minä?

Taidampa lähteä suihkuun.

Hikisin terveisin

Sarah


Ei kommentteja: