torstai 16. tammikuuta 2014

Vautsi!

Eilen oli tuo 13 ja tänään 13,5 kiloa!

Kyllä tuntuu hyvältä. Eilen taistelin flunssaa vastaan. Minähän olen kropan valuvikoja lukuunottamatta äärimmäisen terve. Tänä painonhallinta-aikana olen kuitenkin useampaan otteeseen ollut nuhainen. Kuumetta ei ole ikinä, mutta nuha ja siitä seuraava päänsärky ovat vaivanneet jonkin verran. Ei täysin primakuntoinen olo, mutta pahin nuha on poissa ja yön nukuin kohtuu hyvin. Yleensä nuha liittyy tilanteeseen, jossa olen saannut kylmää.

Tänään teen koneen ääressä hommia, mutta olen päättänyt, että yritän verrytellä niskaa ja selkää. Selän kunnolle on ollut todella hyvä selätin. Jos muuten mainitsen täällä tuotteen tai ruoka-aineen, teen sen täysin omasta tahdostani. Tämän blogin tarkoitus ei ole saada ilmaisia tuotteita tai rahaa. Mutta tuosta selättimestä tykkään. Kokeilin sitä kaverilla ensin ja innoistuin sen itsekin hankkimaan. En todellakaan treenaa sillä hikisesti. Mutta kun paikat jumittaa etenkin aamusta, edes pieni selättimen käyttö parantaa tilannetta. Itse en käytä kipeän polveni takia selätintä aivan kaikkeen, vaan teen liikkeen suorin jaloin. Niskan jumeja ja muuta liikkuvuutta varten laitan selättimen lähelle seinää ja nojaan tavallaan seinää vasten käsilläni. Hyvä liike niskalle.

Eilen surffailin painonhallintablogeissa ja se oli mukavaa. Kiva kuulla muiden haasteista painonpudotuksessa. Voisin jättää vähemmälle naamakirjan ja keskittyä tähän. Jos pystyy antamaan muille tsemppiä ja saa sitä muiltakin, niin se on kivaa. Naamakirjassa ei viitsi suht runsaalle kaveripiirille hirveästi tästä asiasta hälistä. Vertaistuki on tärkeämpää.

Toisaalta pohdin lukeeko kukaan tätä koskaan? Jokunen kävijä näkyy olleen. Veikkaan, että just sen takia kun olen käynyt jotain kommentoimassa. Mitähän ne tästä blogista ajattelevat? Olisiko jollain satunnaisella lukijalla jotain kysyttävää tai kommentoivaa?

5 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Mä tulin kurkkimaan blogiasi kommentin myötä, ja täytyy sanoa että upean urakan olet jo tehnyt!

Tsemppiä loppu puolikkaaseen, saat ihan varmasti sen karistettua :)

-Kaukaa Kaunis

Unknown kirjoitti...

Kiitos kommentistasi ja kannustuksesta. Kiva kun kerroit käynnistäsi.

Leea kirjoitti...

Sama täällä, tulin katsomaan kuka löytyy kommenttisi takaa. Ja lisäsin sut lukulistalleni. Oletko painoa paljastanut täällä? Ei näin äkkiä osunut silmään kuin pudotetut kilot. Tsemppiä :) jatkan lukemista

Unknown kirjoitti...

Kiitos Leea, että kommentoit ja liityit ensimmäiseksi lukijakseni.

En ole jotenkin osannut kirjoittaa noista kiloista kuin pudotettuina. Oikeasti voisin kyllä reippaasti lisätä ne tännekin.

Tässä kuitenkin perustietoa. Olen 176 cm pitkä ja 10.9 painoin 105 kiloa. Tuota ennen painoin pahimmillani 112 kiloa. Nyt olen täsmentänyt tavoitteeni 77 kiloon, jolloin olen normaalissa painossa. Tosin on pakko sanoa, että olen mielestäni näyttänyt ihan vetävältä jo 82 kiloisenakin. Olen malliltani vähän semmoinen kurvikkaampi ja naisellinen enkä mikään pötkö. Mutta nyt päädyin kuitenkin lisäämään tavoitetta. Mitenköhän tänne bloggeriin saisi lisättyä johonkin paikkaan nuo kilot helposti näkyville, kuten muillakin näkyy olevan?

Leea kirjoitti...

Bloggerista valitset "sivut" -> "uusi sivu"-> "tyhjä sivu". Sitte valittet haluatko sen ylä- vai sivuvälilehdelle ja tallenna asettelu.
Kiva löytää uusia blogeja lukemistoon. Kaipaan aikalailla bertaistukea, kun suurinosa lukemistani/kälukijoistani on mammablogeja.
Olen itse kans aatellu että "kilon yli pituus on hyvä paino", eli 70kg mulla. Oon 169pitkä. Siroa minusta ei saa millään, kurveja löytyy kans. Niinku mitoista ehkä huomaatki. Laita sieki mitat vielä sinne sivuille (eli välilehdile) :)