maanantai 27. tammikuuta 2014

Muutakin elämää kuin painonhallintaa?

Tämän painonhallinta on ollut elämäni prioriteeteissa tosi korkealla. Olen motivoitunut, mutta toisaalta tämä syömiseni ei ole vaatinut mitään kovin kummoisia ponnisteluja tai virittelyjä. Silti tämä elämä on kokonaisuus. Ajattelin tässä vähän avautua ja kertoa muusta elämästäni. Tästä ei tule mikään lifestyle blogi, mutta kun tätä nyt kuitenkin luetaan, niin lienee asiallista kertoa vähän enemmän millainen tyyppi olen.

Olen tehnyt entisenä työnarkomaanina suhteellisen hyvän uran, mutta eräässä vaiheessa sain erinäisten tapahtumien kautta tarpeekseni. Olin pari vuotta tekemättä mitään kummempaa, kunhan toivuin parinkymmenen vuoden kovasta työnteosta. Saatoin herätä klo 4 ja lähteä töihin. Siellä saatoin viihtyä puoleen yöhön saakka, vaikka minulla oli perhekin.

Innoistuin opiskelemaan ja tällä hetkellä opiskelen yliopistossa. Yliopisto on kaukana, joten en siellä jatkuvasti ramppaa. Onneksi montaa asiaa voi edistää etänäkin. Opiskelu on ihan mielenkiintoista ja juuri nyt olisi oikeastaan kiva tehdä sitä lähes täyspäiväiseksi. Olen kuitenkin osa-aikatöissä, vaikka työajat ovatkin joustavat. Työ ei välttämättä ole riittävän haastavaa minulle ja mietinkin välillä, että voisin tehdä jotain muutakin. Mutta sitten pelkään taas imeytyväni ihan liikaa työelämään.

Minulla kissoja, koira ja hevosia sekä remontoitava talo. Kaikki tämä muodostaa tällä hetkellä aika stressaavan yhtälön opiskelun ja työn kanssa. Mieluiten luopuisin työstäni, mutta jostain olisi saatava tuo pieni summa rahaa tilalle kuitenkin. On minulla sen asian suhteen suunnitelmia, mutta suunnittelu ja toteutus vie aikaa.

Pahinta kaikesta on, että minulla on ollut aika lailla keskittymisvaikeuksia. Mitään näistä elämän osa-alueista en oikein hoida niin hyvin kuin haluaisin. No, läheisistä minä yritän sentään pitää hyvää huolta. Nytkin minun pitäisi tehdä opiskelujuttuja ja työhön liittyviä asioita, mutta täällä minä vaan bloggaan. Stressaan tekemisistä niin, etten sitten tee mitään. Jotenkin ei vaan nämä elämän osa-alueet ole omissa osasissaan vaan aina kun teen jotain, tunnen huonoa omatuntoa siitä, että teen vääriä juttuja. Enkä sitten saa aikaan mitään.

Ymmärtääkö kukaan tätä mun ongelmatiikkaa?

No, joku on onneksi sentään hyvin. Painonpudotukseen olen ollut tyytyväinen.

Ei kommentteja: