sunnuntai 12. tammikuuta 2014

After Joulu

Olen ylpeä itsestäni!

Saavutin 12 kilon painon pudotuksen ja jouluna tuli takaisin kiloja. Ylpeä olen siksi, etten lannistunut, otin virheistäni opikseni ja jatkoin painonhallintaa. Eilen pääsin takaisin 12 kilon painonpudotukseen.

En syönyt jouluna kaksin käsin ruokaa. Aattokin meni hyvin. Vasta tapaninpäivänä meni systeemini sekaisin. Meille jäi tulematta kylään n. 10 henkeä. Vaihtoivat tuloaikoja ja pari peruutti kokonaan. Meillä oli yks kaks käsissä suhteellisen helposti pilaantuvia herkkuja, joita en ihan kaikkea voinut muka heittää pois.

Ensi jouluna olen fiksumpi. Hmmmm.... millä lailla? En kutsu ketään herkuttelemaan tai ainakaan suurta porukkaa. Muuten esimerkiksi aaton syömiset menivät oikein hyvin. Meillä ei ollut kymmentä lajia herkkuja kotona, vaan huolella valittuja terveellisiä ruokia. Toki maistuvia ja juhlaisia, mutta ei mitään joka olisi vienyt painonhallintaa väärään suuntaan.

Nyt vuoden alussa lehdet pursuavat "dieettejä" yms. Tämä ei onneksi ole dieetti vaan terveellinen elämäntapa. Ihmeellisiä juttuja siitä kuinka X laihdutti parissa kuukaudessa 30 kiloa. Huh huh!

Olen aloittanut kevyesti liikunnan. Nyt aluksi jokunen kerta viikossa ja jos kroppa kestää, tulen liikkumaan enemmän. Sauvakävely ja vesijuoksu ovat nyt lajini. Toistaiseksi on mennyt ihan mukavasti.

Tulevat viikot ovat äärimmäisen kiireisiä elämässäni. Olen kuitenkin päättänyt, että kohtaan ne pitämällä itsestäni hyvää huolto. Katson mitä syön ja yritän päästä hieman liikkumaankin.

Jos tätä joku lukee, niin toivotan oikein mukavaa alkanutta vuotta 2014. Tämä vuosi on hyvä!

Ei kommentteja: