torstai 22. elokuuta 2013

Sananen aluksi

En ole varma vielä tätä kirjoittaessa pistänkö tämän blogin jakoon vai kirjoittelenko itselleni. Yritän kuitenkin kirjoittaa asioita, joita pohdin tähdätessäni hyvään oloon. Usein kirjoittamalla selkeentyy ne omatkin ajatukset. Katsotaan tuleeko tästä eräänlainen päiväkirja vai mikä tästä tulee. Toisaalta kaipaisin näistä asioista keskustelua.

Nimimerkin nimi ei ole omani. Gmail vaan tuntuu nykyisin vaativan "oikean" nimen ja siksi tuli tekaistua tuo.

Olen ylipainoinen. En tiedä mitä vaaka tällä hetkellä näyttäisi, mutta olen viime ajat ollut painoindeksin kohdalla merkittävän ylipainoinen. Jos en söisi suht järkevästi, nousisi painoni sairaalloisen lihavaksi. En ole aina ollut ylipainoinen, mutta kovin pitkään tätä on silti jatkunut.

Se mikä saa minut tarttumaan nyt tähän kirjoittamiseen, on painonhallinnan vaikeus. Yritän pohtia mistä ylipainoni tulee ja mitä sille voisi tehdä. Painonhallinta on äärimmäisen helppoa joidenkin mielestä. Syö vaan vähemmän kuin kuluttaa. Jotain on kuitenkin syötävä terveenä pysyäkseen.

Olen ollut tähän mennessä terve, oikeastaan äärimmäisen terve. Minulla ei ole kolestroliongelmia tai kovaa verenpainetta, vaikka rasitteita on suvussa. Minuun ei tartu flunssat eikä muutkaan pöpöt. Vasta nyt, kun olen joutunut tekemään jonkin verran fyysisiä töitä, on nivelet tehneet tenkkapoon joissain kohtaa. Olen siis kuitenkin yleisterve pullukka ja tällaistahan ei pitäisi olla olemassa. Nyt kuitenkin nivelongelmat (sukurasite myös laihoille sukulaisilleni) on uhka harrastuksilleni ja muulle mukavalle elämälle. 

Jotain pitää tehdä. Katsotaan mihin tämä johtaa.

Ei kommentteja: