perjantai 23. elokuuta 2013

Hui!

Mietin äsken, että varmasti on muitakin kirjoittajia painonhallinnasta kuin minä ja tein pienen haun. Järkytyin.

En vaan pystynyt lukemaan sanalla laihdutus olevia blogeja kovin pitkälle. Löytämäni olivat joidenkin langanlaihojen tyyppien kirjoituksia. Eikä siinä mitä, että ne näyttivät ihan anorektikoilta, siis oikeesti, vaan kaameinta niissä oli se jumalaton kurjuus. Kukaan ei tykkää eikä pidä, vaikka kirjoituksesta pystyi päättelemään, että ystäviä oli kuitenkin. Kaikki oli niin ahdistavaa ja masentavaa. Tyypit painoi jotain nelkytkiloa ja vähän päälle.

Varmasti olen kovin ällöttävän ja ihraisen näköinen noista tyypeistä. Noin ylipäätäänhän on käsitys, että lihava ihminen on itsestään huolehtimaton, epäsiisti ja muutenkin inhottava tyyppi. Tosin pakko myöntää, että päin naamaa minua ei kukaan hauku läskiksi. Enkä muutenkaan koe kokeneeni syrjintää tai saaneeni vähemmän rakkautta tämän ylipainoni vuoksi,

Olisi mukava löytää täältä netistä joku vertaistukiryhmä. Hyviä tyyppejä, jotka pohtivat tätä ihmiseloa ja elopainoa. Mutta ei silleen kaamean tuskaisina, vaan ihmisinä, joilla on hyviä ja huonoja päiviä/kausia.

Oleellista tässä mun elossa on se, etten mä halua inhota itseäni. Pidän minusta, vaikka toki myönnän, että aina voi jotain parantaa. Jos en rakastaisi itseäni, mun olisi varmasti vaikea rakastaa muitakin.

PS: Onneksi nyt löysin muitakin blogeja tuon alkujärkytyksen lisäksi ja alan lukea niitä.

Ei kommentteja: