keskiviikko 9. syyskuuta 2015

Vyötärö????

Ulkonäöltäni olen erittäin naisellisen näköinen. Minulla on lattariperse, tissit löytyy (tosin pienentyneet ja ilman rintaliivejä melko roikkuvat) ja vyötärökin erottuu. Onneeksi ei olla Afrikassa tissiliivittöminä!

Olen yrittänyt mitata ohjeiden mukaan vyötäröäni. Ei meinaa millään onnistua.

Katsoin tämän ohjeen.

Sitten löysin aika hyvän harjoituksen. Siinä onnistuin oikein hyvin. Siis tuossa tehtävässä.

Ongelma vaan tuppaa olemaan se, etten ole tuon mallinen.  En tahdo saada mittanauhaa suoraan sitten millään. Mittanauha jää jotenkin selästä lököttämään yläreunasta. Ihan samalla tavalla kuin vaatteetkin. Vaikka olisin siis paljon hoikempikin, on tuo lökötysongelma ollut.

Jos laitan vastoin ohjetta vyötärön mittauksen navan päälle, saan mittanauhan suoraan. Mulla on aika notko selkä ja iso peppu korostaa sitä. Kun olin hoikempana ompelijalla, hän joutui tarkistamaan mittaustuloksensa useaan kertaan. Hän oli alkanut epäillä omia merkintöjään, kun mittani olivat poikkeukselliset. Minulla on siis aina ollut suhteessa muuhun kroppaan kapea vyötärö. No, tällä hetkellä sekin on tietysti iso, kuten kaikki minussa.

En saa oikein luetettavaa mittaa vyötäröstäni ja siksi on vaikea arvioida kehitystä. Kun tein sen pahin mahdollinen mittatulos tänään, niin se näytti jotain 107 cm eli olisi tullut taas jotain 3 cm alaspäin edellisestä ja ensimmäisestä mittauksesta siis jo 6 cm pois. Siihen nähden ihan ok, kun painoa on edelleen tuota enemmän (alle kilo kuitenkin enää vain). Toisaalta en tiedä mitä mitat olisivat olleet, kun painoin reilusta alle 90 kiloa toissa keväänä. Vaatteista tiedän, että olin silloin kyllä vyötäröstä pienempi paljonkin.

Hassuinta on, kun mittaan pari senttiä sieltä vyötärön yläpuolelta ohjeen mukaisesti ja nauha jää löpsöttämään selästä on mitta selkeästi alle 100 cm (n. 97 cm). Käytännössä tuo menee sitä viivaa pitkin jossa on housujen ja hameiden painaumat vartalossani, mutta on vino jossain määrin. Joskus aikoinaan joku joogaohjaaja moitti minua seisonnastani ja kummallisen mallisesta kropasta. En mennyt ohjaajan tunnille toista kertaa.

Käytännössä minulla on tuossa vyötäröllä yksi pieni, mutta ärsyttävä rengas. (Alavatsassa on sitten rengasta järkyttävä määrä, mutta ei siitä nyt tällä kertaa enempää). Käytännössä jollain vaateratkaisulla (esim. muotoilevat vaatteet) sen saa suht kivasti pois näkyvistä ja vyötäröstä tulee paljon kapeampi. Jos ostan hameen, joka on leveä eikä siis ottaisi lantiolta kiinni, voin ostaa käytännössä melko pienenkin koon, jos vyötäröä katsotaan. Ns.isojen tyttöjen vaatteet ovat käytännössä aina olleet minulle vyötäröstä liian isoja. Eikä tilanne parane, kun laihdun. Yleensä se huononee entisestään. Joudun käyttämään paljon vöitä, jotta vyötärö ei löpsötä.

Onkos teillä armaan kanssakulkijat vyötäröä? Edes siellä jossain piilossa?

Vaikka mulla on vyötärö posiviisena asiana, niin vastapainoksi mulla on lantiolla ikiläskit. Ne ei oikeesti lähde ja on ihan kornin näköiset, vaikka kuinka olisin hoikka. Niihin ei taida auttaa muu kuin kirurgin veitsi...

Tsemppiä kaikille!

Sarah




3 kommenttia:

Kilokiukuttelija kirjoitti...

Tuo OHJEEN linkki ei avaudu - ei tapahdu mitään. Mittausjuttulinkki toimii ok :)

Unknown kirjoitti...

No höh! Katsotaan saanko korjattua.

Unknown kirjoitti...

Nyt pitäisi toimia. Olen vähän huolimaton...