maanantai 14. syyskuuta 2015

Maanantain ajatuksia

Päässä on kaikenlaisia ajatuksia. Tällä hetkellä mieli on täynnä kaikenlaisia suunnitelmia, mutta hieman on sellaista käymistilaa. Pitäisi miettiä ajankäyttöä, sillä seuraava vuosi ja etenkin tuleva talvi on minulle haasteellinen. Yritän priorisoida asioita.

Älyttömän usein suunnittelussa kerään itselleni vain velvollisuuksia. Jostain syystä en anna itselleni lupaa tehdä kivoja juttuja. Tai jos teen jotain kivaa, tunnen ettei minulla ole siihen oikeutta. Sitten junnaan niiden "pakkotehdä" juttujen kanssa enkä saa niitäkään aikaiseksi. Nyt olen päättänyt, että suunnittelen tekemisiin parempaa kuria. Pyörin liikaa somessa. En toki sitä lopeta, mutta olen siellä suunnitelmallisemmin.

En aio lopettaa tätä blogia. Olen huomannut, että moni elämässään kiireinen päättää sitten lopettaa bloggauksen tai sitten ei vaan sitä ehdi tekemään. Mun prioriteeteissä tämä on tärkeä juttu. Täällä hoidan päätäni ja saan teiltä kanssakulkijoilta inspiraatiota ja intoa. Painonhallinta ja hyvä olo on kuitenkin prioriteeteissä korkealla arvoissani. Olen huono äiti ja puoliso, jos en ole kunnossa. Minulla on siitäkin kokemusta. Itseään pitää rakastaa, että voisi rakastaa muita. Korvien väli ja fyysinen kunto kulkevat minulla käsikynkässä. En tule tämän nuoremmaksi ja tästä ainoasta vartalostani aion pitää huolta.

Liikunnalle varaan aikaa edelleen, kuten myös hyvälle ruualle.

Mutta somessaroikkumista en aio jatkaa samaan malliin kuin ennen. Luen ainakin omien lukijoideni blogit. Tietysti olisi kiva löytää jokunen uusi luettava blogi luettavaksi. En tahtoisi satunnaiseen surffaukseen käyttää paljon aikaa.

Aion kaikesta suunnitelmallisuudesta antaa aikaa myös kirjoille ja ihan tv:llekin. Minulla on ollut aikoja, jolloin en paljon tv:ta ole katsellut. Sitten olen vaan vellonut somessa. Joskus on hyvä ihan vaan rentoutua viihteenkin parissa.

Mutta ryntään lukemaan blogeja ja sitten liikkumaan ja sen jälkeen velvollisuuksien pariin. Blogi ja teidän bloginne edustavat minulle sitä nautinnollista puolta, ei velvollisuuksia.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Sarah

PS. Paino on sahannut 96,1 - 96,9 välillä. Tänään 96,5.

1 kommentti:

Iiris kirjoitti...

Aika samoja mietteitä täälläkin. Ja mä väsyneenä jotenkin ajaudun vaan someen surffailemaan ihan turhanpäiväisyyksiä. Kirjat ja käsityöt täällä mielessä:)