tiistai 16. syyskuuta 2014

Jo yli vuosi!

Kävin vanhoista kirjoituksista lukemassa, että aloitin 10.9.2013 kaiken syömiseni kuvaamisen. Nopeasti on mennyt aika!

Siinä mielessä tulosta on tullut, että lähes 15 kiloa on mennyt. No, välillä poislähteneitä kiloja oli välillä enemänkin. Voi miettiä, että onko tuo kilomäärä vuodessa hyvä vai huono saavutus. Olen päättänyt pitää sitä hyvänä. Olen saanut tosi paljon positiivista palautetta ulkonäöstäni viime aikoina ja onhan se piristävää. Moni on sanonut, että olen kuin toinen ihminen ja tunnun voivan hyvin. Olenhan kuitenkin siitä ihan kaikkein pahimmasta laihtunut 22 kiloa.

Pari viime viikkoa on mennyt syömisten suhteen hyvin, mutta olen alkanut palella. Istun liikaa koneen ääressä ja opiskelen. Valvon aika myöhään. Palelu oli ennen minulle hyvin tavallista ja saatoin helleiltoinakin palella. Viime talvena ja keväänä painoa pudottaessa en kuitenkaan palellut. Joku kummallisuus tässä on.

Vielä ei ole mennyt 90 kilon alle uudestaan ja sinne kovasti nyt haluaisin. Mietin keinoja miten edetä. Liikunta on ollut olematonta ja sitä olen laiminlyönyt opintojen takia. Tänään aion mennä kävelylenkille pitkästä aikaa. Päivärutiinit hakevat vielä paikkaansa.

Olen yleisön pyynnöstä lisännyt vedenjuontia. Vaikuttaako se paleluun? Toisaalta sain sen lihomisen pysäytettyä ja paino on laskenut.

Nyt lähden sitten lukemaan muiden blogeja, jos saisin hyviä ajatuksia. Ei tämä synkkä yksinpuhelu ole hedelmällistä. Toki tässä omat ajatukset kirjoittaessa kirkastuu, mutta muiden vinkeistä ja taistelusta oppii.

Oikein ihanaa kaunista syyspäivää!

Sarah




3 kommenttia:

Merenneito kirjoitti...

Voi kyllä 15 kiloa vuoteen on hieno savutus! Onnea siitä! Ei kannata kuvitella tiputtavansa kaikkia kiloja yhdessä vuodessa tai Jutan tapaan 40 kiloa puolessa vuodessa! Itse ainakin yritän muistuttaa itselleni, että kilot eivät ole tulleet minulle vuodessa tai puolessatoista, joten turha niitä tiputella siinä tahdissa. Mitä hitaammin lähtee sitä suuremmalla todennäköisyydellä kilot pysyvät poissa :)

Kilokiukuttelija kirjoitti...

15 kiloa on ERINOMAINEN saavutus!! Ehdottomasti mieletön juttu! Tietenkin suhtaudut siihen hyvänä asiana, voittona, positiivisena saavutuksena :)

Unknown kirjoitti...

Kiitoksia kommenteistanne.

Nämä kilot eivät todellakaan ole tulleet vuodessa. Käytännössä nämä on tulleet noin 13 vuodessa.