torstai 25. kesäkuuta 2015

Päättäväisenä

Mulla on taas kovin energinen ja päättäväinen olo. Olen nyt useamman päivän liikkunut semmoiset 20 minuuttia ja aion tämän jatkossakin tehdä. Mielummin vähän, mutta päivittäin. Jossain välissä aion lisätä soutamisen aikaa. Jos polvi kestää, niin sitten lisään myös kuntopyöräilyä. Mutta soutu edellä aion edetä, sillä se ei ainakaan ennen mun polvea haitannut.

Vaaka näytti aamulla 96,5 kiloa.

Eilen söin aamiaiseksi banaaniletun, jota myös proteiiniletuksi kutsutaan. Omaani laitan banaanin ja kaksi kanamunaa sekä kanelia. Päälle laitan hieman hilloa, jossa on kylläkin sokeria. Mutta ei sitä hilloa nyt niin hirveästi tule. Lounaaksi söin salaatin, jossa oli purkillinen tonnikalaa ja erilaisia salaatteja sekä pari ruokalusikallista maissia. Maustin salaatin mango-chilikastikkeella. Siinä on kaloreita hieman liikaa, mutta ei aina huvita laittaa viinietikkaa ja/tai öljyä. Päivällisellä söin ihanaa tekemääni kaalikeittoa, jossa oli naudan jauhelihaa. Kaali oli uudensadon kaalia. Välipaloina omena, päärynä, kaksi suklaapäällysteistä riisikakkua ja gluteeniton sämpylä (tattari/pellava) maksamakkaralla. Illalla kaakaota (vesi, vanHouten ja vähän maitoa). Listasta meinasi unohtua jäätelö! Ostin jonkun kevyt-jäätelöpikarin. Ei ollut kuin 65 kaloria, mutta ei tuo hirveästi millekään maistunut. Ehkä seuraavalla kerralla tavallinen eskomojäde kuitenkin. Siinä on 110 kaloria. En minä silti aio jatkossa ihan jatkuvasti jäätelöllä herkutella muutenkaan.

Huomaan, että parhaiten pysyy ruokasysteemit kurissa, kun syön aamusta tuhdisti eli proteiinipitoisesti. Vaikka en siis karppaa varsinaisesti, niin ne päivät, jolloin aloitan kanamunalla ja pekonilla menevät muun syömisen kannalta usein parhaiten. Ei tule mielihalujakaan.

Huomaa, että tämä syöminen vaatii kyllä suunnittelua. Oleellista mulle on kuitenkin syödä hyvin. Painonpudotus ei onnistu, jos ei tee herkullisia ruokia. Mun on silti syötävä tarpeeksi ja säännöllisesti. Olen aiemminkin kirjoittanut, että voisin olla syömättä pitkiäkin aikoja. Mutta mun kroppa jumittaa todella helposti. Jos jätän esim. lounaan välin, ei paino sillä ainakaan laske. Kroppa alkaa entistä tiukemmin pitämään niistä läskeistä kiinni ja hommasta tulee tosi vaikeaa.

Tänään olisi tarkoitus tehdä mittauksia itsestäni. Jos paino ei tipu paljon, niin voisi saada motivaatiota siitä kiinteytymisestä. Liikunnalla sitä pitäisi tulla. Tunsin kyllä viime marraskuussa itseni suht kiinteäksi ja hyväkuntoiseksi. Harmi, että tuli sairautta väliin. Ei sen puoleen. Nyt parin päivän liikunnan jälkeen tuntuu, että olisi jo jotenkin muka kiinteytynyt. Kai se on vaan sitä, että jotenkin tahtoo tuntea kropansa ja lihakset tietoisemmin. Ihan kuin päätös liikkua ja laihduttaa jo saisi jotain aikaan itsessä.

Oikein mukavaa kesäpäivää! Näyttäisi siltä, että viikonlopun keleistä olisi tulossa vähän alkuviikkoa kesäisempiä.

Sarah

1 kommentti:

Kilokiukuttelija kirjoitti...

Olen miettinyt jälleen itsekin sitä karppausta, josko se auttaisi.
Mutta jotenkin en ole saanut aikaiseksi. Se tehoaisi mulla kyläl, mutta keksin kaikkea tekosyytä, miksi ei nyt muka voi: teen nykyisin utse leivän ja jauhoja on kaapissa paljon, pitäisi tehdä miehelle erikseen ruokaa kun se ei karppaa, pitäisi jättää irtokarkit pois jne jne..
ihminen on kekseliäs! ;)