keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Kaameaa rypemistä vai?

Kun palasin kera näiden kilojen, niin moni varmaan ajattelee, että mulla olisi mennyt jotenkin huonosti. On murhetta, huolta yms.

Ei, kun mä olen viettänyt oikein mukavaa elämää oikeastaan. Alkuvuosi oli tiukkaa opiskelua, mutta fiilis oli kuitenkin ihan ok. Talven sairastelun jälkeen olen ollut myös korvien välistä hyvässä vedossa.  Olihan se hyvä tietää, että olen noita paria juttua (polvi, ruoka-aineongelma) lukuunottamatta tosi terve. Mitä nyt mummoikä vaivaa. Monta onnistumistakin on takana. Olen ollut aikasaava monella saralla, oikeastaan kovin energinen.

En sitten tiedä mitä vaikuttaa, että olen alkanut syödä tänä keväänä omega kolmosta. Joko sen tai jonkun muun ansiosta olen saanut tehtyä asioita, jotka on olleet rästissä monta vuotta.

Miehen kanssa mietittiin meidän syömisiä ja sitä missä kohti on mennyt pieleen. Hän ei tosin ole todellakaan samalla tavalla lihonut, vaikka on liikkunut aiempaa vähemmän (on kyllä siis aktiiviliikkuja). Meillä oli pääsiäisen lähettyvillä loma ja sitten oli tuo alkukesän loma. Niiden aikana ja välissä homma vähän repeili ja minulle tuli todella nopeasti tuo ylimääräinen paino. Käytännössä pääsiäisestä kesäkuun ensimmäiseen viikkoon onnistuin lihomaan 7 kiloa.

Tämän aamun lukema oli 97 kiloa. Kyllä tämä tästä lähtee vielä alaspäin.

Neuvottelin itselleni myös kannustimia. Kun 90 kiloa menee rikki, saan jotain kivaa (en ole vielä tarkasti päättänyt mitä). Tämä voisi jollekin ikuiselle jojoilijalle olla vähän liiankin mukavaa. Kerranhan tuo jo meni rikki ja sain silloin jo palkintoni. Mutta on tämä nopeasti tullut 7 kiloa (tai siis hetki sitten se oli 100 kiloa) vaan haasteellinen poissaatava, joten kannustimia on oltava. Toista kertaa en toivottavasti tähän tilanteeseen tule.

Mutta elämä on siis oikeasti ollut hyvää ja edelleen tuntuu hyvältä. No... vähän v*tuttaa tietty, mutta otan tämän mahdollisuutena.

Onkohan kaikki lomilla tai vaan läskiintymässä? Olisi kiva lukea kanssakulkijoiden blogeja, kun moni on passivoitunut. Minulle saa myös vinkata mielenkiintoisia blogeja. Ei mielellään kuitenkaan sellaisia, joissa langanlaiha tyyppi yrittää saada kilon pois. Myös kaikki älyllinen pohdinta laihdutuksesta kiinnostaa. Omia tai toisten blogeja saapi siis mielellään vinkata.

Nyt mä lähden taasen urheilemaan. Aamiaiseksi söin proteiiniletun (banaani + 2 munaa). Sillä jaksaa.

Mukavia sadepäiviä!

Sarah

1 kommentti:

Kilokiukuttelija kirjoitti...

Onkin mielenkiintoista, miksi moni olettaa, että kilot tulee huonojen asioiden tai kokemusten kautta. Meikäläisellä ne on aina tulleet hyvä kautta: hyvien kavereiden seurassa syödään hyvin ja paljon, oman rakkaan kanssa herkutellaan, nautitaan itsekseen jotain ihanaa hyvää.. ei se siis mitään negatiivista kokemusta tarkoita tai edellytä, että näitä läskejä kerääntyisi!