maanantai 10. maaliskuuta 2014

Nykyhetki ja tulevaisuus

Olipa tässä välissä aikamoisen kiirusta ja jäi tämä tänne kirjoittelukin vähäiseksi.

Oikeasti minä tarvitsen teitä armaat muut bloggaajat! Ei näiden lähi-ihmisten kanssa oikein saa tsemppiä päälle eikä varsinkaan saa neuvoja. Vuosien varrella olen saanut kuulla: "Ethän sä mikään lihava edes ole!" Joo... hoikka 105 kiloinen vaan. Tai sitten tulee neuvoja, että pitää syödä vähemmän mitä kuluttaa. Joo.. syön kuin varpunen jonkin aikaa ja saan kroppani täysin jumiin. Mutta onneksi on siis tämä nettimaailma.

Oikeesti tämä koneella vähäinen oleminen on johtunut siitä, että olen yrittänyt tehdä muutakin kuin olla koneella. Yritän olla ajattelematta duuniasioita ja rasittamatta kättäni (väsyy näpyttämisestä).

Paino on tällä hetkellä 98,5 88,5 eli olen laihtunut puolessa vuodessa 16.5 kiloa. En siis todellakaan ole mikään suurin pudottaja, mutta ei mua tämä tahti hävetä. Vasta nyt viime viikkoina on moni tuttava huomannut hoikistuneen varteni. Moni vaan jaksaa kummastella, kun en syö pussikeittoja tai kieltäydy kaikesta hyvästä.

Tässä vaiheessa mietin tulevaa. Miten mulle käy painonpudotuksen kanssa? Missä on se raja, joka tällä ruokamäärällä on oikea? Kuin paljon tissit pienenee?

Mulla on huhtikuun lopulla matka, jolloin olisi kiva olla tavoittanut sen 85 kiloa. Mutta en ole lainkaan varma saavutanko sen enkä ole edes varma.... HIH HIH! Mä hokasin, että olin kirjoittanut tuonne ylös aluksi 98,5! En vielä itsekkään tajua painoani. Kyllä mun pitäisi pystyä saamaan tuo 3,5 kiloa pois reissuun mennessä, mutta tämä tahti on tällä hetkellä aika hidas. Enkä aio tehdä mitään erityistä asian toiseksi muuttaakseni.

Mietin myös olenko vuoden kuluttua aloittamisestani 10.9 saavuttanut tavoitteeni? Minähän nostin tavoitetta tässä matkan varrella. Aluksi tavoittelin vain juuri ja juuri alle 80 kilon. Nyt haluan päästä sinne varsinaisen ihannepainoni sisälle. Mutta en kyllä siitä yhtään laihemmaksi, sillä se ei näytä niin hyvältä. Tykkään olla vähän kurvikas.

On tässä pohtimista. No, seuraava pohtiminen on illallinen. Taidan laittaa kanafileistä salaattia.

Mukavaa ja antoisaa viikkoa kaikille. Tsemppiä haasteisiinne!

Sarah

3 kommenttia:

Kristiina kirjoitti...

Etköhän sinä sen muutaman tarvittavan kilon saa pois vapuksi? Olet muuten laihtunut samaan tahtiin kuin minä, vaikka mulla oli läskiä enemmän. Mulla siis vuoden tulos 34 kg. Ja nyt tänään tullut kauhean malttamaton olo, että haluaisinkin normaalipainoon jo kesäksi. Se olisi 12 kiloa, eli ei tule tapahtumaan, mutta olen nyt heittäytynyt ihan malttamattomaksi.

Salaatti on hyvä :)

Päärynä kirjoitti...

Sarah ja Darling olette kyllä tehnyt upean urakan - ei voi kuin hattua nostaa!

Mieli ja tsemppi varmaan vaan paranee, kun ollaan päästy jo talvikaamoksesta, joten uskon, että tavoitteisiin pääsee, jos vaan luottaa loppuun asti itseensä.

Tsemppiä loppurutistuksiin!

Unknown kirjoitti...

Darling. Mä olen painanut pahimmillaan 112 kiloa, kuten sinäkin. Sen sain jokunen vuosi sitten pois, mutta en ollut silloin mitenkään määrätietoinen. Siis samalla tavalla kuin nyt.

Päärynä. Kyllä ne fiilikset paranee varmasti lisääntyvän valon myötä. Oikeesti olen parhaimmillani yleensä syksyllä, mutta nyt vanhemmiten olen alkanut sietää kevättä ja kesää. Ihan omituista...