lauantai 15. maaliskuuta 2014

Hypoxia ja vähän muutakin

Tänään aamulukema oli ilahduttava 17,5 kiloa. Painan nyt siis 87,5 kiloa. Mulla on tavoitteeseeni 10 kiloa ja sata grammaa. Tämä tavoitehan on tässä matkalla nostamani. Alunperin tavoite oli alle 80 kiloon pääseminen. Mutta BMI:llä painoni pitäisi olla 77,4 kiloa, jos tahdon olla normaalipainoinen.

No, kyllä mä noihin tavoitteisiini pääsen. Ei ole kiirus.

Minulla on tullut tilaisuus kokeilla yhtä hypoxilaitetta. En osaa sanoa mitä tästä seuraa. Onko hoidosta hyötyä vai ei, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla. Minullahan läskit ovat kertyneet takapuoleen erityisesti. Nyt kun paino tippuu, niin monesta kohtaa näyttää aika normaalilta, mutta hanurissa riittää kokoa. Myös nuo kauhukahvat lantiolla on järkyt. Minun on normaalisti vaikea hoikkanakaan ostaa sopivia vaatteita alaosaan, koska lantio on suhteessa leveä vyötäröön. Painon noustessa minullekin tuli sitten vatsaa. Oikeastaan nyt pullukkana on ollut helpompi ostaa sopivia vaatteita, koska oletus on, että iso ihminen on myös vatsasta iso.

Kokeilin hypoxilaitetta, jossa mennään polkemaan sellaiseen ovaalinmalliseen systeemiin fillaria. Paine sitten vaihtelee ja sen pitäisi aktivoida kohdistettuun rasvanpolttoon alakropassa. Puoli tuntia fillaroidaan tietyllä syke- ja tehoalueella. Ihan jännää tuo oli, mutta saapi nähdä miten tehoaa.

Hiukan minua ihmetytti, kun suurin osa noista hoidoissakävijöistä oli todella hoikkia. Oliko ne hoitamassa jotain erityistä ongelmaa? Kun sitä ylipainoa eikä roikkuvaa nahkaa näkynyt.

Mä en usko, että varsinaiseen laihduttamiseen tuo on erityisen hyvä juttu. Paitsi, jos ei lainkaan urheile ja se 30 minuutin fillarointi 3 kertaa viikossa on itselle oleellinen juttu. Mutta toivon, että tuo voisi olla esim. mulle hyvä juttu. Mä olen laihduttanut mielestäni järkevästi, mutta aika kivalla tahdilla. Jos tämä aktivoisi noita löllyköitä keskivartalolla ja jäisi vähemmän roikkuvaa jatkossa.

Omasta kropasta on mielenkiintoinen juttu ollut, että olen jo monta päivää ravannut aika lailla vessassa ja hikoillut. Olen toki yrittänyt juoda, kun juon varmasti liian vähän. Yöllä olen enemmänkin ollut palelija, mutta nyt hikoilen aika paljon. Tämä kaikki alkoi ennen hypoxia eli se ei ole tätä muutosta tehnyt. Mutta tämä näkyy putoavana painona.

En tiedä mikä merkitys sillä on, että olen yrittänyt syödä proteiinipitoisempaa ruokaa aamulla. Kolmen kanamunan munakkaita tai kokonainen purkki rahkaa. Ennen sain rahkaa alas vain maksimissaan puolikkaan purkkia. Aamulla ennen vaakaan menoa päätin, että syön tänäänkin rahkaa, jos painoa on mennyt. Ja kuten aloituksesta näkyy, sitä oli sitten mennyt. Edelliseen päivään tiputus oli 700 grammaa.

Ensi viikolla on kolme kertaa hypoxifillarointia ja myös sitä seuraavalla viikolla. Joissain näkyy kirjoituksia, että se tehoaa hyvin ja joissain, ettei mitään vaikutusta näy. Jossain taas sanotaan, että kilot tulee takaisin. Mä en tällä ajattele lainkaan kiloja, kun niitä pudotan tällä omalla systeemilläni suunnitellusti. Mutta jos auttaisi kauhukahvoihin eikä ne tulisi heti sen jälkeen takaisin, niin olisin tosi tyytyväinen. Mutta tästä asiasta raportoin kyllä jatkossa tarkkaan.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Sarah


Ei kommentteja: