maanantai 12. toukokuuta 2014

Metrin levyisiä perseitä

En ole teitä armaat ystäväiset hyljännyt!

Olin jenkkilässä lomalla ja nyt yritän palautua takaisin maan pinnalle. Aikaerot on mulle vaikea juttu ja toivottavasti tässä tasaannun.

Olen aiemminkin jenkkilässä käynyt, mutta tänä vuonna oli hommassa yksi kiva uusi puoli. Mun takapuoli... se oli entistä pienempi tällä reissulla. Olimme lomalla alueella, jossa on paljon mustia ja latinoita. Mukana ollut nuori mies sanoi paikallisessa WalMartissa käytyämme, että miten niillä naisilla voi olla niin isot perseet. Ovat hänen mukaansa metrin levyiset.

Aiemmin on shoppailu jenkeissä ollut nastaa, koska tämmöiselle isollekin tytölle on löytynyt vaatteita. Ei ole tarvinnut valita mikä sopii päälle vaan on voinut valita useista kivoista vaihtoehdoista. Hinnatkin ovat olleet edullisia. No, kyllä sieltä nytkin löytyi kivoja vaatteita. Ja vaatteita minä tarvitsen, sillä suurin osa vaatteistani on jäänyt minulle isoksi. Reissuun lähdin melko tyhjällä matkalaukulla ja takaisin tullessa laukku pullisteli.

En löytänyt itselleni hirveästi farkkuja, koska olen tavallaan vähän väärän kokoinen jenkkilään. Isojen tyttöjen osastolle en voinut enää mennä ja siellä olisi ollut farkkuja vaikka millä mitalla. Taviskokoisilla taas tätä mun kokoa oli aika vähän enkä sitten jaksanut alkaa metsästää enempää. Myös miehelläni oli vähän vaikeaa, kun hän on niin hoikka. Toisaalta ehkä ei hirveästi mun kannata panostaa farkkuihin, sillä nehän jää isoksi mulle kuitenkin! Mulla on vielä 10 kiloa plus nyt lomalla tulleet kilot laihdutettavana.

Syöminen... hmmmmm.... aluksi tuli syötyä väärin (liikaa karkkipäiviä) ja alkoholiakin tuli juotua jonkin verran, mutta en minä mitenkään kaksin käsin viinaa kiskonut. Mutta jonkun lasillisen kuitenkin, kun vertaa siihen, että en ole kotomaassa alkoholia pahemmin käyttänyt puoleen vuoteen. Juominen oli lähinnä ruuan kanssa viiniä tai sitten ihan janoon hardlemonadea. Ruokavalinnat oli varmaan suht järkeviä, mutta tulihan sitä pöhötystä ja kiloja.

Mulla oli lähtiessä tavoite, ettei paino nouse yli 90 kilon. No, minä toin reissulta muuallakin kuin matkalaukussa painoa liikaa... Tänä aamuna oli 90,1 kiloa!!!! En ollut kovassa kiireessä joutanut päivittämään, että olin päässyt jo 87,4 kilon painoon. Eli aika lailla tätä painoa reissussa tuli. Positiivista oli, että reissun edetessä syöminen ja juominen muuttuivat parempaan suuntaan. Jos olisin ollut pidempään, niin olisi tuo paino saattanut alkaa taas laskemaan.

Mutta tosiasia on, että jenkkilässä on todella paljon epäterveellisiä kiusauksia. WalMartin sapuskat on halpoja, mutta sieltä löytää paljon epäterveellistä syötävää. Paremman väen Publix on paljon kalliimpi, mutta sieltä löytää paremmin terveellistä syötävää. Syödäkseen terveellisesti pitää nähdä aika lailla vaivaa. Kun tilaa kanasalaatin, ei heti tajua, että kanat voivatkin olla rasvaisessa päällysteessä tai että kastike on äärimmäisen rasvaista ja makeaa majoneesia. Mutta kyllä tuolla pikkuhiljaa oppisi syömään terveellisesti. Lomalla vaan aika loppui siinä mielessä kesken.

Itseäni olen psyykannut sen verran, etten vaivu maan alle tästä painonnoususta. Tiedän, että tämä oli vaan jokunen viikko mun elämässä, kun vuoteen mahtuu 52 viikkoa. Nyt jatkan tällä omalla valitsemallani linjalla.

Pitää varmaan kohta alkaa lukemaan mitä kaikkea te olette puuhanneet viime viikkoina.

Terveisin

Sarah

3 kommenttia:

Merenneito kirjoitti...

Hahhahh, aika hyvin sanottu! :) Siellä jos milloin näkee niitä maailman isoimpia ihmisiä.
Joo jenkkilä on kyllä ihana paikka <3 Halpoja vaatteita, ruokaa, kosmetiikkaa jne. Me käytiin New Yorkissa ja siellä käytiin erilaisissa bufeissa syömässä. Ruokaa oli monta eri sorttia ja oli kaikkea terveellisestä epäterveelliseen. Kyllä tuli syötyä aivan kaikkea ja kaikkea oli pakko maistaa! Siis aivan pakko! :D
Kyllä sitä lomalla saa aina herkutella: juoda alkoholia, syödä karkkia ja kaiken maailman herkkuja! :) Ei kannata ottaa stressiä! Yleensä noi lomakilot katoaa palatessa normaaliin ruokavalioon ja liikuntaan. Ne rutiinit tekevät ihmeitä! Ei se painonpudotus lopu muutamaan lomakiloon :) Tsemppia sulle!
- Norma Noe

Unknown kirjoitti...

Nyt on paino jo tippunut 88 kiloon eli reilu puoli kiloa entiseen painoon. Kyllä se tästä tasaantuu ja lähtee senkin jälkeen laskemaan.

Luotto on kova!

Merenneito kirjoitti...

Mulla on sulle haaste blogissani: http://valaastamerenneidoksi.blogspot.fi/2014/05/haaste.html Ei ole pakko tehdä, jos et halua. :)
- Norma Noe