keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Ihan muuta juttua ihmisistä

Välillä miettii, että miksi ihmisten pitää se oma paha olo oksentaa toisten päälle?

Ymmärrän, että itse kullakin on tiukkoja aikoja ja kovia vitutuksia. Niin on mullakin. Esimerkiksi juuri nyt.

En silti tajua miksi se paha olo puretaan muihin ihmisiin hyökkäyksinä ja vittuiluna. Tajuan kyllä, ettei aina voi eikä kannata edes sanoa takaisin ja kaikenlaista joutuu nielemään. Oma selviytymistapani on yrittää ratkoa se vitutuksen syy ja jos se on mahdotonta (kuten jotkut asia usein on), niin sitten kerron huonosta tuulesta, ahdistuksesta yms. jollekin läheiselle. Vastavuoroisesti sitten hänen ollessaan kypsä ja kovin surkeana, minä kuuntelen. Ei siis niin, että yksi vaan keventää mieltään ja toinen on se laskiämpäri jatkuvasti

Tämä maailma olisi paljon kivempi paikka, jos kunnioittaisimme toisiamme enemmän. No, nyt minä kevensin mieltäni... Vielä kun tätä painoakin saisi kevennettyä.

Tämmöisin miettein tänään

Sarah


4 kommenttia:

Iiris kirjoitti...

Meitä on niin moneen lähtöön. Mä olen työpaikkakiusattu, koulukiusattu... ja lopulta siitä pääsi eroon vain työstämällä oman pään sisällä sen asian, että minulla ja minun olemuksella ei ole mitään tekemistä toisen pahan olon purkauksen kanssa - joten mun ei tarvitse ottaa sitä itseeni. Toki, jos on muutenkin erityisherkkä (esim. aistimaan toisten tunteita), niin vaikeaahan se on. Tähän vuodeaikaan muutenkin kaikki pienetkin negatiiviset asiat tuntuvat isommilta:( Tsemppiä!

Kilokiukuttelija kirjoitti...

Monet katsoo oikeudekseen oksentaa kaiken paskan toisten päälle. Osa taas ei tajua tekevänsä sitä, ne "vaam kertoo miten niillä menee".
Mutta voit kieltäytyä kuuntelemasta - lähde pois jos joku alkaa yrjötä.

Unknown kirjoitti...

Iiris, Minä olen valitettavasti erittäin herkkä aistimaan asioita. Se on vahvuus ja sen ansiosta olen pärjännyt jossain asioissa tosi hyvin. Itselle se on tietysti äärimmäisen raskasta joskus.

Alaluokkia lukuunottamatta minua ei ole kiusattu, mutta itse olen sitten kärsinyt siitä toisten joutumisesta kiusaamisen kohteeksi. Olen kyllä puuttunut siihen ja joskus joutunut myös itse kärsimään esim. työpaikalla. Eli siinä mielessä jouduin eräässä työpaikassa myös kohteeksi, kun en suostunut katsomaan mielivaltaa.

Olen pääosin kovin positiivinen ihminen, mutta tuon kirjoituksen sai aikaan ystävä, jolta tuli ihan uskomaton kommentti erääseen asiaan. Aina ei vaan jaksa ihan mitä vaan asiatonta.

Unknown kirjoitti...

Kilokiukuttelija, mietin tuolla kirjoitellessani ihmisiä, jotka voivat laukoa kaikenlaista ja aika ilkeääkin ympärilleen. Ymmärrän minä, että heillä on huono mieli ja asiat joissain kohtaa tosi huonosti. Ahdistaa. Silti aikuisen pitäisi pystyä käyttäytymään paremmin.

Mainitsin myös nuo oksentajat. Tietty sitä itsekin huoliaan kertoo, mutta yritän pitää balanssin. Ystävät on sitä varten, että heitä voi auttaa ja he auttavan sinua. Jaetaan kivat asiat ja ikävät asiat.

Itse saan ystävistä tosi paljon voimaa. Toivottavasti saan sitä itsekin jaettua.