maanantai 25. heinäkuuta 2016

Hiilariruoka ei oo mun juttu

Terve armaat kanssakulkijat pitkästä aikaa!

On ollut vähän stressiä, päättämättömyyttä ja sitä v****tusta. Vaaka on tullut käyttöön ja näyttää taas ihan järkyttäviä lukemia. Viikonloppuna liikuin, mutta söin myös leipää aika lailla. Paino oli 104,3 kiloa!!!!

En tajua oikeasti tätä. Syön enemmän ruokaympyrän mukaan kuin ennen. Lisäsin käskyn mukaan hiilareita. En pystynyt liikkumaan niin kovaa määrää kuin aiemmin (sairastelu). Mutta huomaan, että hiilarit tuo halun syödä niitä enemmän. Olen nyt samassa kierteessä kuin aiemmin ja sillä systeemillä tuli ne viimeiset kilot.

Pääkopassa olen tehnyt aikalailla hommia. Mietin milloin minulle tulee mielihaluja. Mietin myös muuta elämää. Pelkkä miettiminen ei kuitenkaan auta. 

On jotenkin hassua, että painonhallintaa käsketään tehdä rennosti. Pitää kuulemma tehdä yksi muutos kerrallaan. Olisin kyllä kovin kiinnostunut siitä, mikä hiton muutos minun pitää tehdä??? 

Tuosta ylemmästä saa käsityksen, että söisin kaikkea kaksin käsin, mutta oikeasti mun syömiset on varmasti keskivertoihmistä pienemmät. En syö epäterveellisesti edelleenkään. Nyt lähinnä mietin, että söinkö 4 vai 6 palaa päivässä leipää. Joo, tulee niistä kaloreita. Mutta perusta on muuten oikeasti täysin terveellinen.

Lisäsin aiemmin ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan aamupalaa tuhdimmaksi ja muutenkin hiilareita. Minä vaan paisun paisumistani. Nyt on tullut monta kiloa nopeasti lisää. Tällä menolla mä lihon parisataa kiloiseksi.

Olen myös miettinyt mikä siinä mun aiemmassa painonhallinnassa oli toisin. Mitään oleellista eroa en oikein löydä, siksi korjaaminen on vaikeaa. Ainoastaan tämä viimeisin lihominen on selkeää. Se johtuu isommasta aamiaisesta ja selkeästi hiilareitten lisäämisestä.

Mutta koska en keksi muuta keinoa pysyä edes nykyisellä tasolla painossa, vähennän hiilareita. Saattaa olla, että syön ehkä puuroa jatkossakin. Mutta leivät jätän minimiin, pastat yms. 

Jos paino ei lähde alas, alan taas kuvaamaan kaiken syömäni. Teen sen järjestelmällisemmin ja analysoin viikkojen syömiset ja vertaan painoon. Jos homma ei suju, vien ne kuvat ammattilaisella katsottavaksi.

Nyt kuitenkin siis vähennän hiilareita ja alan myös liikkua entistä enemmän. 

Katsotaan mitä tapahtuu. Mutta muutos on tultava! Yritän myös kirjoitella tänne useammin. Pysyy tämä asia paremmin mielessä. Tavoitteet ei ole kadonneet minnekään. Mun seuraava tavoite on päästä nopeasti taas alle sadan kilon. Sen jälkeen iso tavoite on se 90 kilon ali pääseminen. Yli sen en tahdo enää koskaan. Mä huomaan kaikenlaisia ongelmia, kun olen tässä painossa.

Voimia meille kaikille!

Toivottaa

Sarah







1 kommentti:

Iiris kirjoitti...

Minusta se tuhti aamiainen kuullostaa hyvältä, sillä pärjää pitkälle lounaaseen. Mutta jos hiilareiden lisääminen lihottaa, pitäiskö sun sitten vaan antaa sen asian olla, jos saisit ne hiilarit kerättyä vihanneksista sitten vaan. Jos keskittyisit syömään kunnon pääruoat ja se leipä jäisi kokonaan pois. Vaikea kyllä sanoa mitään, mä olen niin kauan ollut vähällä leivällä että ei oikein edes enää tee mieli kuin erikoistilanteissa (loma tietenkin on, kun helteillä ei oikea ruoka edes maistu).