torstai 6. helmikuuta 2014

300 grammaa

Nyt onneksi suunta painossa oli parempaan. Nyt puuttuu enää tuo 300 grammaa seuraavasta välitavoitteesta eli 15 kilosta. On tuon tavoitteen saavuttamista kyllä tullut odotettuakin ja toivon, että se nyt lähipäivinä menee eikä paino enää heittelehdi. En tiedä miten vaikuttaa se, etten eilen harrastanut liikuntaa. En tehnyt edes tallitöitä.

Oikeasti mun pitää liikkua ja viikonloppua ajattelin kyllä sille asialle käyttää.

Kropassa tuntuu toissapäiväinen jumppa. Jumpan hyvä puoli oli se, että vaikka mulle meinasi tulla rasituspäänsärky joistakin liikkeistä, seuraavat sitten jotenkin vaikuttivat niin, ettei sitä tullutkaan. Oli ilmeisesti mun kropalla sopiva jumppa.

Nyt pitäisi löytää jotain taukojumppia. Joudun naputtamaan konetta monta vuorokautta tosi paljon ja olisi puolen tunnin välein vähän liikuttava. Olen jopa töitäni vuosien varrella vaihtanut sen takia, ettei minun tarvitsisi olla jatkuvasti koneen jatkona. Tämä maailma vaan tuntuu pistävän meidän tänne masiinoiden ääreen naputtelemaan.

Itselläni on teemavuosi, jona yritän vähän elää muutenkin kuin netissä. Olen pitkän linjan nettiaktiivi. Teille nettinatiiveille nuorille ihmisille se on luontaista, mutta tämmöiset vähän vanhemmat tädit ei ole olleet koko elämäänsä netissä. Nettiä ei edes ollut minun nuoruudessani. Mutta hyvin varhain hyppäsin tähän junaan ja siinä on tiivisti pysytty. Liiankin tiivisti.Tänään illalla on kivaa, kun näkee hyviä tyyppejä ihan livenä. Vähän vaihtelua tähän nettimaailmaan.

Hesarissa oli juttua masennuksesta ja siitä selviytymisestä. Mä luulen, että mä olen ollut syksyllä ja ehkä olen vähän vieläkin masentunut. Tämä painonhallintaprojekti (loppuelämän mittainen) on kyllä parantanut fiiliksiä. Tässä olen onnistunut, jos en välttämättä työ- ja opiskeluelämässä kaipaamallani tavalla. Toisaalta olen yrittänyt itselleni vakuuttaa, ettei aina tarvitse suorittaa. Mä olen ollut vähän sellainen suorittajatyyppi, mutta pitäisi välillä ottaa löysemmin. Välillä se löysäily sitten menee paineissa ihan överiksi. Keskitie on ihan hyvästä syystä kultainen...

Mutta olkaa te tyypit ihmisiksi, minäkin yritän olla.


Ei kommentteja: